Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: bez granic
Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie telewizji
bez granic
(Dz.U. C 76 E z 25.3.2004, str. 453).

European Parliament resolution on Television
without Frontiers
(OJ C 76 E, 25.3.2004, p. 453).
Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie telewizji
bez granic
(Dz.U. C 76 E z 25.3.2004, str. 453).

European Parliament resolution on Television
without Frontiers
(OJ C 76 E, 25.3.2004, p. 453).

Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie telewizji
bez granic
(Dz.U. C 76 E z 25.3.2004, s. 453).

European Parliament resolution on Television
without Frontiers
(OJ C 76 E, 25.3.2004, p. 453).
Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie telewizji
bez granic
(Dz.U. C 76 E z 25.3.2004, s. 453).

European Parliament resolution on Television
without Frontiers
(OJ C 76 E, 25.3.2004, p. 453).

...krokiem w tym kierunku był wniosek Komisji z 2005 r. dotyczący uaktualnienia dyrektywy o telewizji
bez granic
i przekształcenia jej w dyrektywę o audiowizualnych usługach medialnych.

...for audiovisual services, starting with a Commission proposal in 2005 to modernise the Television
without Frontiers
Directive and transform it into a Directive on Audiovisual Media Services.
Komisja zobowiązała się do stworzenia spójnych ram rynku wewnętrznego dla usług społeczeństwa informacyjnego i usług medialnych w drodze uaktualnienia ram prawnych, którym podlegają usługi audiowizualne, przy czym pierwszym krokiem w tym kierunku był wniosek Komisji z 2005 r. dotyczący uaktualnienia dyrektywy o telewizji
bez granic
i przekształcenia jej w dyrektywę o audiowizualnych usługach medialnych.

The Commission has committed itself to creating a consistent internal market framework for information society services and media services by modernising the legal framework for audiovisual services, starting with a Commission proposal in 2005 to modernise the Television
without Frontiers
Directive and transform it into a Directive on Audiovisual Media Services.

Biorąc pod uwagę motyw 45 dyrektywy w sprawie „telewizji
bez granic
”, Komisja może uznać, o ile wynikające z tego prawa autorskie są emitowane w telewizji publicznej, że określenie usługi publicznej...

Taking into account recital 45 to the Television
without Frontiers
Directive, the Commission could accept, in so far the resulting film rights are shown on public service television, that the public...
Biorąc pod uwagę motyw 45 dyrektywy w sprawie „telewizji
bez granic
”, Komisja może uznać, o ile wynikające z tego prawa autorskie są emitowane w telewizji publicznej, że określenie usługi publicznej świadczonej przez przedsiębiorstwa będące nadawcami publicznymi zawiera w sobie obowiązek znacznego udziału w inwestycjach związanych z europejską produkcją audiowizualną [82].

Taking into account recital 45 to the Television
without Frontiers
Directive, the Commission could accept, in so far the resulting film rights are shown on public service television, that the public service definition of public service broadcasters includes the obligation to contribute substantially to investment in European audiovisual production [82].

Biorąc pod uwagę motyw 45 dyrektywy w sprawie „telewizji
bez granic
”, Komisja mogłaby zaakceptować, że definicja usługi publicznej świadczonej przez nadawcę publicznego obejmuje obowiązek zapewnienia...

Taking into account recital 45 to the ‘Television
without Frontiers
’ Directive, the Commission could accept, in so far the resulting film rights are shown on public service television, that the...
Biorąc pod uwagę motyw 45 dyrektywy w sprawie „telewizji
bez granic
”, Komisja mogłaby zaakceptować, że definicja usługi publicznej świadczonej przez nadawcę publicznego obejmuje obowiązek zapewnienia znacznego wkładu w inwestycje w europejską produkcję audiowizualną, pod warunkiem że w telewizji publicznej byłyby rozpowszechniane informacje na temat powiązanych praw autorskich do filmów [85].

Taking into account recital 45 to the ‘Television
without Frontiers
’ Directive, the Commission could accept, in so far the resulting film rights are shown on public service television, that the public service definition of public service broadcasters includes the obligation to contribute substantially to investment in European audiovisual production [85].

...niektórym aspektom przepisów o reklamie telewizyjnej zawartych w dyrektywie o telewizji
bez granic
[24], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne moż

...communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television
without frontiers
’ Directive [24], the development of new advertising techniques and marketing innov
Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o reklamie telewizyjnej zawartych w dyrektywie o telewizji
bez granic
[24], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne możliwości zamieszczania audiowizualnych przekazów handlowych w ramach tradycyjnych usług rozpowszechniania, dzięki czemu przekazy te mogą w tych samych warunkach lepiej konkurować z innowacyjnymi usługami na żądanie.

As has been recognised by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television
without frontiers
’ Directive [24], the development of new advertising techniques and marketing innovations has created new effective opportunities for audiovisual commercial communications in traditional broadcasting services, potentially enabling them better to compete on a level playing-field with on-demand innovations.

...niektórym aspektom przepisów o reklamie telewizyjnej zawartych w dyrektywie o telewizji
bez granic
[25], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne moż

...communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television
without frontiers
’ Directive [25], the development of new advertising techniques and marketing innov
Jak stwierdziła Komisja w komunikacie wyjaśniającym poświęconym niektórym aspektom przepisów o reklamie telewizyjnej zawartych w dyrektywie o telewizji
bez granic
[25], rozwój nowych technik reklamy i innowacje marketingowe stworzyły nowe skuteczne możliwości zamieszczania audiowizualnych przekazów handlowych w ramach tradycyjnych usług rozpowszechniania, dzięki czemu przekazy te mogą w tych samych warunkach lepiej konkurować z innowacyjnymi usługami na żądanie.

As has been recognised by the Commission in its interpretative communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television
without frontiers
’ Directive [25], the development of new advertising techniques and marketing innovations has created new effective opportunities for audiovisual commercial communications in traditional broadcasting services, potentially enabling them to compete better on a level playing-field with on-demand innovations.

...Europejskiego w sprawie stosowania w latach 2001–2002 art. 4 i 5 dyrektywy 89/552/EWG („Telewizja
bez granic
”), zmienionej dyrektywą 97/36/WE ( Dz.U. C 193 E z 17.8.2006, str. 117).

...Parliament resolution on the application of Articles 4 and 5 of Directive 89/552/EEC (Television
without Frontiers
), as amended by Directive 97/36/EC, for the period 2001-2002 (OJ C 193 E, 17.8.200
Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie stosowania w latach 2001–2002 art. 4 i 5 dyrektywy 89/552/EWG („Telewizja
bez granic
”), zmienionej dyrektywą 97/36/WE ( Dz.U. C 193 E z 17.8.2006, str. 117).

European Parliament resolution on the application of Articles 4 and 5 of Directive 89/552/EEC (Television
without Frontiers
), as amended by Directive 97/36/EC, for the period 2001-2002 (OJ C 193 E, 17.8.2006, p. 117).

...Europejskiego w sprawie stosowania w latach 2001–2002 art. 4 i 5 dyrektywy 89/552/EWG („Telewizja
bez granic
”), zmienionej dyrektywą 97/36/WE ( Dz.U. C 193 E z 17.8.2006, s. 117).

...Parliament resolution on the application of Articles 4 and 5 of Directive 89/552/EEC (Television
without Frontiers
), as amended by Directive 97/36/EC, for the period 2001-2002 (OJ C 193 E, 17.8.200
Rezolucja Parlamentu Europejskiego w sprawie stosowania w latach 2001–2002 art. 4 i 5 dyrektywy 89/552/EWG („Telewizja
bez granic
”), zmienionej dyrektywą 97/36/WE ( Dz.U. C 193 E z 17.8.2006, s. 117).

European Parliament resolution on the application of Articles 4 and 5 of Directive 89/552/EEC (Television
without Frontiers
), as amended by Directive 97/36/EC, for the period 2001-2002 (OJ C 193 E, 17.8.2006, p. 117).

...wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej [5] („dyrektywa w sprawie telewizji
bez granic
”) porusza w sposób szczegółowy kwestię ochrony małoletnich i godności ludzkiej w telewizy

...in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities [5] (‘Television
without Frontiers
Directive’) has already specifically addressed the question of the protection of m
Art. 22 dyrektywy Rady 89/552/EWG z dnia 3 października 1989 r. w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich, dotyczących wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej [5] („dyrektywa w sprawie telewizji
bez granic
”) porusza w sposób szczegółowy kwestię ochrony małoletnich i godności ludzkiej w telewizyjnej działalności transmisyjnej.

Article 22 of Council Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 on the coordination of certain provisions laid down by Law, Regulation or Administrative Action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities [5] (‘Television
without Frontiers
Directive’) has already specifically addressed the question of the protection of minors and human dignity in television broadcasting activities.

We wspólnej europejskiej przestrzeni sprawiedliwości
bez granic
wewnętrznych należy podjąć działania, by osoba, co do której toczy się postępowanie karne, ale która nie ma miejsca pobytu w państwie...

In a common European area of justice
without
internal
borders
, it is necessary to take action to ensure that a person subject to criminal proceedings who is not resident in the trial state is not...
We wspólnej europejskiej przestrzeni sprawiedliwości
bez granic
wewnętrznych należy podjąć działania, by osoba, co do której toczy się postępowanie karne, ale która nie ma miejsca pobytu w państwie prowadzącym proces, była traktowana tak samo jak osoba, co do której prowadzone jest postępowanie karne i która ma miejsce pobytu w tym państwie.

In a common European area of justice
without
internal
borders
, it is necessary to take action to ensure that a person subject to criminal proceedings who is not resident in the trial state is not treated
any
differently from a person subject to criminal proceedings who is so resident.

W przypadku gdy pobyt w obrębie obszaru Schengen
bez granic
wewnętrznych planowany jest na czas dłuższy niż 90 dni, możliwe jest wydanie członkowi rodziny olimpijskiej tymczasowego dokumentu...

For
any
stay within the Schengen area
without
internal
borders
whose duration is envisaged to exceed 90 days, a temporary residence permit may be issued to the member of the Olympic family in...
W przypadku gdy pobyt w obrębie obszaru Schengen
bez granic
wewnętrznych planowany jest na czas dłuższy niż 90 dni, możliwe jest wydanie członkowi rodziny olimpijskiej tymczasowego dokumentu pobytowego zgodnie z prawem włoskim.

For
any
stay within the Schengen area
without
internal
borders
whose duration is envisaged to exceed 90 days, a temporary residence permit may be issued to the member of the Olympic family in compliance with Italian law.

Rozwój uczciwych praktyk handlowych na obszarze
bez granic
wewnętrznych jest niezbędny dla wspierania rozwoju działalności transgranicznej.

The development of fair commercial practices
within
the area
without
internal
frontiers
is vital for the promotion of the development of cross-border activities.
Rozwój uczciwych praktyk handlowych na obszarze
bez granic
wewnętrznych jest niezbędny dla wspierania rozwoju działalności transgranicznej.

The development of fair commercial practices
within
the area
without
internal
frontiers
is vital for the promotion of the development of cross-border activities.

zapewniać zrównoważony przepływ osób i rzeczy na terenie
bez granic
wewnętrznych i w najlepszych z możliwych warunkach socjalnych i bezpieczeństwa, pomagając jednocześnie w osiągnięciu celów Unii,...

ensure the sustainable mobility of persons and goods
within
an area
without
internal
frontiers
under the best possible social and safety conditions, while helping to achieve the Union's objectives,...
zapewniać zrównoważony przepływ osób i rzeczy na terenie
bez granic
wewnętrznych i w najlepszych z możliwych warunkach socjalnych i bezpieczeństwa, pomagając jednocześnie w osiągnięciu celów Unii, szczególnie w zakresie ochrony środowiska i konkurencji oraz przyczyniać się do wzmocnienia spójności gospodarczej i społecznej;

ensure the sustainable mobility of persons and goods
within
an area
without
internal
frontiers
under the best possible social and safety conditions, while helping to achieve the Union's objectives, particularly in regard to the environment and competition, and contribute to strengthening economic and social cohesion;

...gospodarczym, wspólnotom regionalnym i lokalnym pełne czerpanie korzyści z ustanowienia obszaru
bez granic
wewnętrznych, Wspólnota powinna przyczyniać się do tworzenia i rozwoju sieci transeuropej

...operators and regional and local communities to derive full benefit from the setting up of an area
without
internal
frontiers
, the Community should contribute to the establishment and development...
Zgodnie z art. 154 Traktatu, aby pomóc w osiągnięciu celów, o których mowa w art. 14 i 158 Traktatu oraz umożliwić obywatelom Unii Europejskiej, podmiotom gospodarczym, wspólnotom regionalnym i lokalnym pełne czerpanie korzyści z ustanowienia obszaru
bez granic
wewnętrznych, Wspólnota powinna przyczyniać się do tworzenia i rozwoju sieci transeuropejskich, podejmując działania na rzecz promowania wzajemnych połączeń, interoperacyjności oraz dostępności tych sieci.

In accordance with Article 154 of the Treaty, to help achieve the objectives referred to in Articles 14 and 158 thereof and to enable citizens of the European Union, economic operators and regional and local communities to derive full benefit from the setting up of an area
without
internal
frontiers
, the Community should contribute to the establishment and development of trans-European networks by means of actions to promote the interconnectivity, interoperability and accessibility of those networks.

...regionalnym i lokalnym pełnego uczestnictwa w korzyściach wynikających z ustanowienia obszaru
bez granic
wewnętrznych właściwe jest, w szczególności, poprawienie powiązań wzajemnych oraz interop

...authorities to benefit to the full from the advantages deriving from the establishing of an area
without
internal
frontiers
, it is appropriate, in particular, to improve the interlinking and intero
Celem umożliwienia obywatelom Unii, podmiotom gospodarczym oraz władzom regionalnym i lokalnym pełnego uczestnictwa w korzyściach wynikających z ustanowienia obszaru
bez granic
wewnętrznych właściwe jest, w szczególności, poprawienie powiązań wzajemnych oraz interoperacyjności krajowych sieci kolejowych, jak również dostępu do nich, wprowadzając w życie wszelkie środki, które mogą być niezbędne w obszarze normalizacji technicznej, jak przewiduje art. 155 Traktatu.

In order to enable citizens of the Union, economic operators and regional and local authorities to benefit to the full from the advantages deriving from the establishing of an area
without
internal
frontiers
, it is appropriate, in particular, to improve the interlinking and interoperability of the national rail networks as well as access thereto, implementing any measures that may prove necessary in the field of technical standardisation, as provided for in Article 155 of the Treaty.

Rynek wewnętrzny obejmuje obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym należy zagwarantować swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału.

The internal market comprises an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods, persons, services and capital must be ensured.
Rynek wewnętrzny obejmuje obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym należy zagwarantować swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału.

The internal market comprises an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods, persons, services and capital must be ensured.

...nie podlegają kontroli granicznej, stanowi część celu Unii polegającego na stworzeniu obszaru
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ osób, zgodnie z postanowieniem

The adoption of measures under Article 62(1) of the Treaty with a view to ensuring the
absence
of
any
controls on persons crossing internal borders forms part of the Union's objective of establishing...
Przyjęcie, na podstawie art. 62 ust. 1 Traktatu, środków zmierzających do zapewnienia, że osoby przekraczające granice wewnętrzne nie podlegają kontroli granicznej, stanowi część celu Unii polegającego na stworzeniu obszaru
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ osób, zgodnie z postanowieniem art. 14 Traktatu.

The adoption of measures under Article 62(1) of the Treaty with a view to ensuring the
absence
of
any
controls on persons crossing internal borders forms part of the Union's objective of establishing an area
without
internal borders in which the free movement of persons is ensured, as set out in Article 14 of the Treaty.

Zgodnie z art. 26 ust. 2 TFUE rynek wewnętrzny ma obejmować obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów i usług oraz swoboda przedsiębiorczości.

In accordance with Article 26(2) TFEU, the internal market is to comprise an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods and services and freedom of establishment are ensured.
Zgodnie z art. 26 ust. 2 TFUE rynek wewnętrzny ma obejmować obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów i usług oraz swoboda przedsiębiorczości.

In accordance with Article 26(2) TFEU, the internal market is to comprise an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods and services and freedom of establishment are ensured.

Zgodnie z Traktatem rynek wewnętrzny obejmuje obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów i usług oraz swoboda przedsiębiorczości.

In accordance with the Treaty, the internal market comprises an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods and services and freedom of establishment are ensured.
Zgodnie z Traktatem rynek wewnętrzny obejmuje obszar
bez granic
wewnętrznych, na którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów i usług oraz swoboda przedsiębiorczości.

In accordance with the Treaty, the internal market comprises an area
without
internal
frontiers
in which the free movement of goods and services and freedom of establishment are ensured.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich